ПРО ГРУ
Настільна гра Жах Аргема третя редакція - це поліпшена за механіками гра за мотивами оповідей Говарда Лавкрафта.
Події відбуваються у вигаданому місті Аркгем у 1926 році. Базова гра містить чотири сценарії, в яких слідчі поборються з Азатотом, Гастуром, Шуб-Ніґґурат і самим Ктулху. Як завжди, вони будуть блукати темним містом, боротися з монстрами, збирати докази, запобігати приреченості та знищувати аномалії.
У третій редакції «Жаху Аркгема» використовується модульне поле, яке задає певну конфігурацію районів і вулиць залежно від вибраного сценарію. У кожному сценарії гравці також формують колоду монстрів і пул жетонів міту, які замінюють у цій грі звичні карти міту.
Ключова механіка гри – перевірка вмінь. Перевірки позначаються символами відповідних умінь на картах. Під час перевірки гравець кидає стільки кубиків, яке значення відповідного вміння дослідника. Значення можуть бути змінені. Якщо гравець викидає хоча б одну "5" або "6", він успішно проходить перевірку. Ефекти багатьох перевірок залежать від кількості викинутих «5» та «6».
ЯК ГРАТИ
Ігровий раунд складається з чотирьох фаз – дій, монстрів, зустрічей і міту.
Фаза дій
У фазу дій кожен гравець може виконати дві різні дії:
Переміщення. Дослідник може переміститися на відстань до двох зон (або далі, доплативши кілька доларів). Якщо дослідник опиняється в зоні з відновленим монстром, той вступає з ним у бій. Карта монстра кладеться біля листа дослідника.
Збір коштів. Отримати 1 долар.
Зосередженість. Отримати жетон зосередженості на одному з умінь. Значення вміння збільшується на 1. Жетон зосередженості можна витратити на перекидання одного кубика.
Оборона. Прибрати жетони приреченості зі своєї зони, перевіривши знання.
Атака. Гравець вступає в бій із монстром у своїй локації, поклавши його карту біля свого листа дослідника. Атакуючи, дослідник проходить перевірку сили з урахуванням модифікатора монстра. За кожний успіх він завдає монстру одного поранення. Якщо кількість поранень монстра дорівнює або перевищує значення його здоров'я, монстра знищено.
Ухиляння. Щоб ухилитися від монстра, з яким дослідник перебуває в бою, гравець проходить перевірку на спостережливість з урахуванням модифікатора ухиляння від монстра. Кожен успіх дозволяє відірватися від одного монстра, повернути його карту на поле й виснажити його.
Вивчення. Пройшовши перевірку спостережливості, гравець розміщує на листі сценарію по 1 своєму доказу за кожен викинутий успіх.
Обмін. Дослідники в одній зоні можуть обмінятися союзниками, предметами, заклинаннями, грошима, доказами та/або рештками.
"Дія" на компонентах. Особливу дію можна виконати на компонентах, що містять ключове слово «Дія».
Фаза монстрів
Підготовлені монстри переміщуються до дослідників і вступають з ними в бій. Монстри в бою завдають поранень дослідникам.
Карти виснажених монстрів перевертаються підготовленою стороною догори. Вони не рухаються і не атакують у цьому раунді, але вступають у бій з дослідниками в тій самій зоні.
Фаза зустрічей
Якщо дослідник не перебуває в бою з монстром, він бере та розігрує карту зустрічі відповідного району або вулиці. Символи на картах зустрічей указують, чого чекати від зустрічі, яка знадобиться плата чи яку перевірку доведеться проходити. Зустрічі дозволяють здобути докази, які можна використати для просування сценарієм. Або витратити на перекидання кубиків під час інших перевірок.
Фаза міту
У фазу міту гравці по черзі беруть по 2 випадкові жетони міту й застосовують їхні ефекти – розповсюджують приреченість, розміщують докази, додають монстрів на поле, читають карти заголовків тощо.
Кінець гри
Щоб просуватися сценарієм, гравці повинні виконувати завдання на картах кодексу (набір особливих правил і цілей сценарію). Виконавши всі завдання, дослідники перемагають у грі. Якщо приреченість заполонить весь Аркгем, гравці зазнають поразки.
Гра українською мовою
Комплектація: довідник правил, 12 плиток мапи, 4 листи сценаріїв, 12 листів дослідників, 6 карт-пам’яток, 32 карти заголовків, 40 карт архіву, 36 карт аномалій, 96 карт подій, 72 карти зустрічей, 12 карт союзників, 28 карт предметів, 10 карт заклинань, 26 особливих карт, 37 початкових карт, 12 карт станів, 62 карти монстрів, 48 жетонів доказів/приреченості, 42 жетони поранень, 42 жетони жаху, 40 жетонів грошей, 24 жетони решток, 30 жетонів зосередженості, 6 кубиків, 5 жетонів аномалій, 18 жетонів міту, 10 маркерів, 6 жетонів активації, правила гри.
Вік гравців: від 14 років
Кількість гравців: від 1 до 6 гравців